Ik kan hierover kort zijn. Voor instant messaging moet je online zijn, dat ben ik niet constant en ook op het werk heb ik geen eigen computer dus dit is nooit echt een optie. Ik heb het ooit via skype geprobeerd toen het telefonisch niet lukte. Dat was nuttig.
Ik denk dat voor ons werk en de omstandigheden waarin wij werken instant messaging niet echt een optie is.
Bellen is een goede optie: het is sneller, direct en efficient. Voor chatsessies moet je van te voren dus tijd vrij maken en afspreken dat iemand het gaat doen.
zondag 6 september 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Klopt. Je moet het inbedden in je organisatie en zorgen dat er altijd iemand is die op de chat kan reageren. Dat hoeft natuurlijk niet in de frontoffice te gebeuren. En vestigingsoverstijgend zijn er misschien wel afspraken te maken. Maar lastig is het wel. Echter in veel (Amerikaanse) bibliotheken gebeurt het wel. Wellicht zijn die groter.
BeantwoordenVerwijderenJuist als je telefoneren (en online-zijn) backoffice doet, heb je aan de balie geen last van "storende" telefoontjes. Lijkt mij wel prettig.
BeantwoordenVerwijderen